måndag 10 september 2007

She gave me tunes of gold

Har precis fått av mig ytterkläderna och placerat mig i den svarta fåtöljen. Jag har ställt ner fatet med 2st fullkornsmackor från himlen, ost, skinka, tonfiskröra och tomat. Bredvid står en trogen följeslagare, den blåa mellanmjölken. Jag knäpper på skärmen men en van rörelse och högerhanden för musen till rätt ruta och jag låter passwordet öppna min virtuella vrå. Jag lutar mig tillbaka i mitt läderbeklädda förarsäte och med en lätt fot på gaspedalen styr jag mot favoritlänkar och checkar min mail m.m. Välbekanta ansikten dyker upp på msn vid min högra sida och medan jag växlar några ord knäpper jag på mediaspelaren. Jag letar mig fram till en mapp på datorn med musik som jag flitigt besökt den senaste tiden, Alternative Rock-favoriter.
Ibland har man perioder där man inte hört nån ny musik på länge. Du nöter och sliter ut sina gamla låtar man har på burken tills man knappt orkar höra dom längre. Vi kan kalla det musiktorka. För ett tag sen kom jag i kontakt med en person som verkade gilla precis samma musik som jag. Vi satt o Youtubade länkar till låtar fram och tillbaka över nätet och kom snabbt på att vi hade väldigt lik musiksmak. Jag vill tacka denna person för alla asbra tips på band jag aldrig ens hört talas om. Helt underbar känsla när man får dela med sig av musik man älskar. Att få fylla sin Mp3-player med lite ny underbar musik är sjuuuuuuuuuuukt nice.

I min spelare snurrar bla. dessa spår:
Acroma - Wash away
Crossfade - Never coming home
Copyright - Into the light
Dave Matthews Band - Where are you going
Echo 7 - Uninvited
Familiar 48 - Endings
Finger eleven - One thing
Better than Ezra - Desperately wanting
plain white t´s - Hey there delilah
Forty foot echo - Brand new day
Jack´s Mannequin - Rescued
Lostprophets - 4:am forever
Prime sth - i´m stupid
Snow patrol - Chasing cars
Chris Daughtry - Its not over... (blev 4a i förra årets American idol... grymt bra röst)

Dax att inta soffläge och plåga ögonen lite...

*Poff*


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej broren. Kul att läsa din blogg, har lagt den som favvo :)
Tack för tipset på min röda ferrari, www.äger.SE ;) hihi

SaRa sa...

Klart du kommer få en cykel, jag får nog mängdrabatt när ja ska handla. Vill du att jag ska cykla ner den åt dig oxå? Gör jag så Gärna ;-) hehe