onsdag 5 september 2007

Fan va Kinakäk e gott!!

har man skaffat sig en bloggsida.. hmm.. ska bli intressant. Har aldrig tidigare varit speciellt intresserad av bloggar men några personer på nätet har knuffat in mig i detta "dagboksforum". Då undrar man kanske.. varför blogga? Hehe ja det är det jag tänker fundera ut här. Det kanske kommer bli en schysst ventil där man kan pysa ut diverse saker som händer. Ett perfekt sätt att släppa ut privata tankar, åsikter och funderingar jag har kanske. Jaja...vi får väl se hur detta nya forum kommer ta form..
Hehe... kom av mig lite... Kikar på IDOL samtidigt o tjejen fick kommentaren "Du låter som en kvävd böneutropare!!" Hur fan låter en kvävd böneutropare?? Låter han överhuvudtaget??? :-)) Herregud.. Så sjuk TV ändå kan man fan inte låta bli o glo.

För att få lite inblick vem den där "jagtrorjagserskitcoolutpåfoto" killen till höger här är så hoppar vi av brädan med att säga så här: Född i januari 71..(vägde som två ahlgrens bilar-påsar) vinterbarn äger punkt slut.. Okej min sis e född i september-75 o hon äger åxå .. lite.. hehe.. Arbetar på en firma som förser reklambranschen med feta printermaskiner och diverse material. Sitter på order o tjatar med kunder (Cissi jag e skiiiiiiiittrevlig!! ;-) ) jajaja... blablala...

Musik och film är två tunga fack som fyller vardagen efter jobb.. guran och stämbanden får sin dagliga dos...musik är liveeeeeeeet!! Några timmar om dagen flyter även förbi här ute bland ettorna och nollorna.... beroendeframkallande.. sisi.. Nördar även en del på den där vita lådan som står i bokhyllan.. krysslåda 360 heter den. Är en ganska nybliven MCförare... kör glidarbåge för att undvika o få fluffiga vingar o sitta o vinka på moln i förtid. Det är ju inte farten det handlar om.. det är ju hur cool man ser ut på bågen väl??Älskar även o få köra med öppen hjälm o fånga in flugor o annat mysigt i nyllet.. hehe..

Idag har det väl varit en helt vanlig dag typ... det som dock skiljde sig idag lite från andra vanliga arbetsdagar var lunchen...hm... Jag o 3 workmates satte oss i bilen för att köra ner till Sinalestulangen o få i oss lite nice käk. En bit ifrån restaurangen blev vi invinkade av gulfluoricerande västklädda varelser.. mm mycket riktigt, POLIJSÄN(skånska hmm.. har jag glömt o säga jag e skåning?) Killen som körde fick blåsa lite.. no biggy.... sen sticker honpolisen in sitt nylle i bilen o säger.... - "du där bak till höger du hade inget bälte på dig!!!" -Eller huuuuuuuuur!! jag har haft bälte på mig sen vi lämnade företaget(sanning)... stammade dock en aning och kände hur mina kinder blev lätt röda hehe... Då jag vägrade erkänna fick jag följa med ut till deras bil och hon fick ringa o dubbelchecka med killen som observerat oss.. då kommer min arbetspolare fram till oss o säger.. - ehh... asså det va jag som inte hade bälte på mig!!.. Polisen passar infon vidare men killen i telefonen hävdar fortfarande att jag inte hade bälte på mig och att han va osäker på om han i framsätet ej hade.. hmm... kanske den polisen skulle blåsa i det där plaströret istället!! Jaja ... efter en liten varning om ej ubytt skattemärke slapp vi iaf undan lagens vassa klor o kunde fortsätta till dom små med R-problem.. love em :-)

Fan va kinakäk e gott!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Vill vara den första som hälsar dig välkommen till bloggvärlden!
Jag har ju länkat från min blogg men nu stämmer den ju inte, du har ju redan hunnit byta adress, nu måste jag ju ändra... Jaså, ÄR DU TREVLIG??? Jaja... det kan du ju tro att du är=) Hur som helst. Lycka till med bloggandet och ha en bra dag!

Anonym sa...

Skitkul helt enkelt att hålla koll på ditt lilla liv på detta viset!