torsdag 20 september 2007

Ett rosa babianarsle


Jaha... hur ska jag börja förklara denna lilla incident, eller snarare accident kan man nog kalla det. Sommarsolen har väl inte varit den starkaste iår så kroppen har inte fått till den där härliga sommarfräscha färgen som man så gärna vill åt. Tänkte att man kanske skulle ta o fixa den där brännan på konstgjord väg så jag börjar spana närmre på stadens innesolar. Upptäcker att där finns ett par vettiga ställen som lixom är utan bemanning där man kommer in med en passernyckel. Tyckte det verkade smidigt, lugnt o skönt och man kunde sola när man ville mellan 06:00-22:00.
Jag smyger dit en kväll och testar, allt funkar smidigt och med en lite mindre blek ton på kroppen vänder jag hemåt. Efter ett andra besök några dagar senare kan man se att tonen skiftat ytterligare ett steg i rätt riktning. Jag berättar på jobb att det verkar va ett schysst ställe och att man nu kan skymta en färgskillnad mellan mage och där kallingarna sitter. I samma ögonblick som den meningen avslutas utbrister min kollega(kvinnlig sådan)... -ehhh.. vadå!? solar du med kallingarna på dig?? Jag svarar lite försynt.. eh... joaeaaa.. det gör jag väl... hehe..

Jag är inte nån van grillare så jag tänker aldrig ens tanken att man ju faktiskt kan sola nude och därmed införskaffa sig en jämn solbränna.. o det är ju sååååååååååå viktigt!! ;-).
Nästa gång skulle bli 3:e gången i min solgrillskarriär och i bara mässingen dessutom. Väl där inne och med låst dörr(kollade 2ggr).. åker kläderna av och jag lägger mig tillrätta under dom sköna rören. De tidigare gångerna hade jag solat ca 20min vilket verkade alldeles lagom. Även denna gång ställer jag klockan på samma tid. Tyvärr verkar jag ha förträngt att min röv inte sett solens strålar sen Moses delade röda havet. Efter en ca 10-12 minuter tycker jag att det är varmare än vanligt på just det stället som ligger hårdast pressat mot plexiglaset, mm.... RÖVEN!. Redan där bör ju hjärncellerna direkt springa bort o trycka på larmknappen.... men närå!! Jag mitt korkade nöt fortsätter minuterna ut och tänker väl ähh.. det är nog ingen fara.. mm ELLER HUUUUUUR!! När jag reser mig upp ur solariet känns det som om min bakdel gått tolv ronder mot Mike Tyson..och jag tänker bara... min röv har blivit mosad!! IDIOT!! Det känns nästan som om mina skinkor fattat eld och det luktar nästan som när morsan tog ut skinkan ur ugnen på julafton när man va yngre *asg*.
Jag skyndar mig på med kläderna, låser upp dörren och går ut. När jag kommer ut på gatan sätter jag igång min mp3 spelare och börjar fumla på mig lurarna. Precis i det ögonblicket ropar någon bakom mig...Hallå!! du glömde dina nycklar!! Jag vänder mig lite hastigt om, och i samma veva som jag försöker sätta lurarna på plats lyckas jag skicka pekfingret rakt in i ena ögat. Klantigt? absofuckinglutely!!! jag vet... men det är tyvärr så min vardag ser ut ibland hehe.. Jag får nycklarna och tackar henne, halvblind och med en svidande bak skyndar jag vidare.
Väl hemma är jag bara tvungen att kolla hur det gått med det stackars arslet :-)... jag vänder mig om och drar ner brallorna och ett rosa sken sprider sig i rummet från mitt bländande babianarsle. Jag tror att om jag ställt mig i fönstret och moonat skulle jag säkerligen kunnat guida ner en rymdfärja safe and sound med det skenet hehe.. Jag försöker sätta mig vid datorn en stund men det rinner från ögat o min rumpa e inte bästa polare med stolen ikväll.
Jag ger upp och går o lägger mig i sängen för att sova... på magen;-)

6 kommentarer:

Cissi sa...

Stackars, stackars Tommy... jag hann faktiskt åxå tänka "solar han med kalsongerna på.." under tiden jag läste, haha... tydligen är det kanske bäst att du fortsätter så. Varför i hela friden satte du inte in en autentisk bild??? Hade varit kul att se;)
Trevlig helg på dej!

Anonym sa...

Säger detsamma som Cissi..jag tänkte oxå så..och att jag gärna sett din bakdel babianröd..

SaRa sa...

.... och här var det inget nytt under solen ser jag ;-) *haha" guuud va fyndig jag är "solen" (solarium) Jaja du hajjar ... Eller? ;-)
Hur mår rumpan nu då?? Här i norr undrar man ju sånt eftersom det inte kommer några solstrålar alls hit till "AndraSidanLandetMörktÅretOm"
KRAAAM ;)

Cissi sa...

Här händer det ju åssit..:)

Cissi sa...

Berätta om igår!!! Bakis idag??

SaRa sa...

Här har tiden stått still ser jag ;)